Gezond vertoeven en optimaal genieten in Noord-Limburg
Maart 2025
Natuur, geschiedenis en cultuur kenmerken onze regio. We hebben een groot en divers aanbod van verblijfsaccomodaties en dagrecreatie en de werkgelegenheid in de horeca en de toeristische sector is hoog.
In het regionale programma Toerisme & Recreatie werken de acht Noord-Limburgse gemeenten samen aan een gezonde toeristische sector.
We zijn al een aantal jaren samen onderweg om Noord-Limburg toeristisch op de kaart te zetten. Ons actieprogramma met vijf programmalijnen is gestart in 2018. Eind 2023 heeft er een herijking van het programma plaatsgevonden. De afgelopen jaren is er veel werk verzet door de ondernemers actief in de vrijetijdseconomie en de acht gemeenten. Onze gezamenlijke ambities zijn groot en ons doel is om een van de populairste bestemmingen van Nederland te worden.
In het belang van de regio Om dat doel te bereiken is het belangrijk om de regiomarketing goed op orde te hebben. Regiomarketing is een van de programmalijnen. Op verzoek van ondernemers hebben de gemeenten samen een aanbesteding uitgeschreven om een marketingpartner te vinden. De aanbesteding heeft veel goede inschrijvers opgeleverd. Na een zorgvuldige selectie is gekozen voor de combinatie Insiders en De Regioregisseur.
Reisplan Hun reisplan voor de komende vier jaar is ambitieus. Bureau Insiders is al 25 jaar gespecialiseerd in regiomarketing voor de toeristische sector. Hun aanpak in andere regio’s en steden in Nederland en Vlaanderen is succesvol en de voorgestelde aanpak in Noord-Limburg is veelbelovend.
Actie De komende tijd gaan we intensiever aan de slag. Ieders inbreng is hierbij gewenst. Niet alleen op het gebied van marketing, maar ook op de vier andere actielijnen: vitale verblijfsrecreatie, vitale dagrecreatie, vrijetijdslandschappen en cross-overs. Door samen te versnellen en te spelen als één team, laten we zien dat Noord-Limburg een regio is waar je optimaal kunt verblijven, ontspannen en genieten.
Bereik Vanaf nu versturen we periodiek een nieuwsbrief met informatie over de voortgang van ons programma. We willen in de toekomst zo veel mogelijk professionals in de branche bereiken. Ken jij iemand voor wie deze nieuwsbrief interessant is? Deel hem dan gerust! Inschrijven kan eenvoudig via onderstaande button.
Kortom, het is tijd om samen te versnellen!
Met vriendelijke groet,
Janine van Hulsteijn
Regionaal bestuurlijk trekker Toerisme en Recreatie en wethouder Gemeente Gennep
Op maandag 7 april 2025 organiseert Insiders een online event voor alle geïnteresseerden waarin je meer te weten komt over het traject en de plannen voor de regiomarketing Noord-Limburg. Deze sessie geeft inzicht in de plannen én geeft je de mogelijkheid om vragen te stellen tijdens de live Q&A.
Datum: maandag 7 april 2025 Tijd: 10.00 – 11.00 uur
Mis het niet! Meld je aan via de button hieronder.
De komende vier jaar gaat Insiders vol enthousiasme aan de slag met de toeristische regiomarketing voor Noord-Limburg: het samenbrengen van de acht Noord-Limburgse gemeentes onder één sterk merk. Om de regio beter te leren kennen ging Insiders op scoutdagen.
Zij spraken met bewoners, ondernemers en bezoekers om te proeven wat Noord-Limburg een buitengewone bestemming maakt. Van een art nouveau jachtslot in Mook en het historische hart van Gennep tot het groen van Nationaal Park de Maasduinen en het dorpje Beesel waar drakenlegendes leven. Een waardevolle eerste indruk!
Noord-Limburg is een plek vol verrassingen, authentieke ervaringen en verborgen parels – en dit is nog maar het begin. Samen met de gemeenten, ondernemers en inwoners bouwen we aan een krachtig imago en een bruisende toekomst voor de regio!
De allereerste strategische sessie voor regio Noord-Limburg vond plaats in februari. Samen met vertegenwoordigers uit alle acht Noord-Limburgse gemeenten werkten we bij Schaapskooi de Loobeek in Venray aan een sterke, gezamenlijke identiteit voor de regio.
Tijdens een dynamische brainstormsessie doken we in merk archetypes en het merkkompas – essentiële bouwstenen die de koers van Noord-Limburg de komende jaren gaan bepalen. Dit is de start van een traject waarin we stap voor stap toewerken naar één krachtig merk dat de regio op de kaart zet.
In de volgende sessie gaan we verder met doelgroepen en doelen om Noord-Limburg als bestemming nog sterker te positioneren. Via, onder andere, deze nieuwsbrief blijven we je informeren over de voortgang.